تصویر ثابت

متعه(ازدواج موقت) حلال است یا حرام؟!!+سند تصویری - 2فانوس
X
تبلیغات
رایتل

2فانوس

2 فانوسے که چراغ راه زندگے هستند....

متعه(ازدواج موقت) حلال است یا حرام؟!!+سند تصویری

«بسم الله الرحمن الرحیمـ»

متعه(ازدواج موقت):

عقد و ازدواجی است که تفاوت آن با عقد دایم در چند چیز است:

الف): وقت معینی دارد و با رسیدن آن وقت این عقد تمام می شود.
ب) مهریه حتما باید معین شود.
ج): زن باید بعد از این عقد (اگر یائسه نباشد و دخول هم صورت گرفته باشد) 45 روز عده نگه دارد.
د): بعضی از حقوق زوجه بر زوج در این عقد وجود ندارد و بالعکس.

متعه در نظر اهل تسنن حرام میباشد اما چرا من نمیدانم؟؟؟!!

ولی ادله ی اثبات آن را برای حق طلبان و منصفان میگزارم.

این تحقیق با سند تصویری از کتاب صحیح مسلم است!!

ادله اثبات در ادامه مطلب...

منصفان و حق طلبان حتما بخوانند!! 


1.متعه در قرآن:

فَمَا اسْتَمْتَعْتُمْ بِهِ مِنْهُنَّ فَآتُوهُنَّ أُجُورَهُنَّ فَرِیضَةً ? وَلَا جُنَاحَ عَلَیْکُمْ فِیمَا تَرَاضَیْتُمْ بِهِ مِنْ بَعْدِ الْفَرِیضَةِ ? إِنَّ اللَّهَ کَانَ عَلِیمًا حَکِیمًا ( سوره نساء - 24)

معنی:

«و از هر کدام از زنان به عقد متعه و نکاح موقت برخوردار شوید مهریه او را به عنوان واجب مالى بپردازید ، و در آنچه پس از تعیین مهریه [نسبت به مدت عقد یا کم یا زیاد کردن مهریه] با یکدیگر توافق کردید بر شما گناهى نیست ؛ یقیناً خدا همواره دانا و حکیم است .»

این آیه دلالت بر حلال بودن متعه دارد که روایات فراوانی دلالت بر آن دارند.(1)

2.تحریم خلیفه دوم(عمر) از متعه:

حدیثی در این مورد صحیح مسلم که از دیدگاه اهل تسنن از برترین کتاب ها پس از قرآن است من مشاهده نمودم وآن را با سند تصویری درج میکنم.

این مدرک به صورت PDF است و من از محیط رایانه تصویر برداری کرده ام.

برای دانلود صحیح مسلم و بخاری میتوانید به سایت اهل تسنن که:

www.tvquran.com

مدرک تصویری:



متن حدیث:

حَدَّثَنِی مُحَمَّدُ بْنُ رَافِعٍ حَدَّثَنَا عَبْدُ الرَّزَّاقِ أَخْبَرَنَا ابْنُ جُرَیْجٍ أَخْبَرَنِی أَبُو الزُّبَیْرِ قَالَ سَمِعْتُ جَابِرَ بْنَ عَبْدِ اللَّهِ یَقُول کُنَّا نَسْتَمْتِعُ بِالْقَبْضَةِ مِنْ التَّمْرِ وَالدَّقِیقِ الْأَیَّامَ عَلَی عَهْدِ رَسُولِ اللَّهِ صَلَّی اللَّهُ عَلَیْهِ وَسَلَّمَ وَأَبِی بَکْرٍ حَتَّی نَهَی عَنْهُ عُمَرُ فِی شَأْنِ عَمْرِو بْنِ حُرَیْثٍ (2)

معنی:

از جابر بن عبد الله الأنصاری شنیدم که می گفت: ما در زمان رسول خدا و ابو بکر در مقابل یک مشت خرما یا آرد متعه می کردیم. تا اینکه عمر در قضیه عمرو بن حریث از آن نهی کرد.

البته در این مورد روایات مشابه بسیار است که ضعیف نیستند ولی اهل تسنن دو کتاب صحیح مسلم و بخاری را کاملا قبول دارند و دیگر جای تشکیکی نمی ماند!!

حال ما باید به کدام سنت عمل نمود؟؟ سنت جناب عمر؟ و یا سنت نبوی؟؟

حدیث دوم با اسناد های مختلف از کتب مختلف:

متن روایت:

متعتان کانتا علی عهد رسول الله و انا احرمهما و اعاقب.(3)

معنی:

یعنی دو متعه در زمان پیامبر اکرم صلوات الله علیه واله (حلال) بوده و من امروز آنها را حرام میکنم و مرتکبین آنها را به کیفر میرسانم.

برخی اسناد موجود با مقداری تغییر و با تشابه نیز هستند.

3.دلیل عقلی، اجتماعی حضرت علی (ع):

متن روایت:

لولا نهی عمر عن المتعه ما زنی الا شقی.(4)

معنی:

اگر عمر از متعه نهی نمیکرد هیچ زنایی واقع نمی شد مگر برای شقی و بدبخت.

حدیث بسیار واضح است و مشخص و گمان نمیکنم نیازی به تشریح باشد!!

نتیجه:

متعه حلال گشته توسط خدا و پیامبر (ص) حال چه کسی مانع آن است؟؟!!

قضاوت فقط با حق طلبان و منصفان است خود قضاوت کنید!!

تذکر: این مطالب فقط در جهت روشن شدن حق و پاسخ بوده والا هیچ منافاتی با اتحاد مسلمانان ندارد.



منابع:

1-سوره نساء آیه 24


2-صحیح مسلم ج2 ص 1023 باب نکاح المتعة واما در PDF این کتاب در قسمت 16 (الکتاب نکاح)

و در باب 3 از این قسمت(3) باب نکاح المتعة وبیان أنه أبیح ثم نسخ، ثم أبیح ثم نسخ، واستقر تحریمه إلى یوم القیامة ) و این روایت شماره 16 در قسمت 16 بوده(توجه اشتباه نشود) و در ص 712 در کتاب PDF است(البته سند تصویری موجود میباشد).

دیگر منابع این حدیث:

الجمع بین الصحیحین ج2 ص399 - سنن البیهقی الکبری ج7 ص237 - مسند أبی عوانة ج3 ص33- مصنف عبد الرزاق ج7 ص500 - معرفة السنن والآثار ج5 ص375 - التمهید لابن عبد البر ج10 ص112 - عون المعبود ج6 ص101 و...شبیه همین روایت در مسند احمد وکتب دیگر ذکر شده است.(مسند أحمد بن حنبل ج1 ص52 و ج3 ص325 و…)


3-تفسیر الرازی ج 2 / 167 وج 3 / 201 و 202 ط 1، شرح نهج البلاغة لابن أبى الحدید ج 12 / 251 و 252 وج 1 / 182، البیان والتبیان للجاحظ ج 2 / 223، أحکام القرآن للجصاص ج 1 / 342 و 345 وج 2 / 184، تفسیر القرطبى ج 2 / 270 وفى طبع آخر ج 2 / 39، المبسوط للسرخسی الحنفی باب القرآن من کتاب الحج وصححه ج، زاد المعاد لابن القیم ج 1 / 444 فقال ثبت عن عمر وفى طبع آخر ج 2 / 205 فصل اباحة متعة النساء، کنز العمال ج 8 / 293 و 294 ط 1، ضوء الشمس ج 2 / 94، سنن البیهقى ج 7 / 206، الغدیر للامینی ج 6 / 211، المغنى لابن قدامة ج 7 / 527، المحلى لابن حزم ج 7 / 107، شرح معانی الاثار باب مناسک الحج للطحاوی ص 374، مقدمة مرآة العقول ج 1 / 200.


4-جاء فی تفسیر الطبری ج 5 ص19 ، ط الأولى دار إحیاء التراث العربی. قال الحکم: قال علی رضی الله عنه : لولا أن عمر رضی الله عنه نهى عن المتعة ما زنى إلا شقى.
روى القرطبی فی تفسیره ج 3 ص 1700 ، ط دار الثقافة و روى عطاء عن ابن عباس قال : ما کانت المتعة إلا رحمة من الله تعالى رحم بها عباده ولولا نهى عمر عنها ما زنى إلا شقی -و قال السیوطی فی تفسیره الدر المنثور ج 2 ص 486 ، ط دار الفکر - وأخرج عبدالرزاق وأبو داوود فی ناسخه وابن جریر عن الحکم أنه سئل عن هذه الآیة أمنسوخة ؟ قال : لا وقال علی : لولا أن عمر نهى عن المتعة ما زنا إلا شقی.


آیا کافی نیست؟؟!!


+ نوشته شده در دوشنبه 24 تیر 1392 ساعت 21:29 توسط میم.ر | بخش نظرات: 3 فانوس روشن